فرش گل ابریشم + قیمت خرید فروش

فرش و قالی بافی از زمان های قدیم در ایران رواج داشته و بسیاری از مورخان خاستگاه فرش و قالی را ایران میدانند. فرش ایرانی نشانه ی اصالت، فرهنگ و نبوغ و مهارت ایرانیان از دیرباز است و ایرانیان چنان مهارت و پیشرفتی در بافت فرش ها به کار میبردند که فرش به عنوان معرفی کننده ی فرهنگ و نبوغ ایرانیان در جهان تبدیل شده است و تاکنون ادامه دارد.

قدیمی ترین فرش، فرش پازیریک است که قدمتی 2500 ساله دارد.

فرش های ایرانی طرح ها و انواع گوناگون دارد که در ادامه به توضیح آن ها و علی الخصوص فرش گل ابریشم میپردازیم.

فرش گل ابریشم + قیمت خرید فروش

فرش گل ابریشم

فرش گل ابریشم تاریخچه ی فرش گل ابریشم اصل به زمان صفویان برمیگردد. در آن زمان قالی دستبافت با جنس نخ ابریشم بافته می شد. فرش ابریشم به دلیل نقش های ریز و جنس بسیار لطیف و کیفیت رنگ همواره مورد توجه بوده است و حتی امروزه نیز به دلیل طرفداران زیادی که دارد در کارخانه های مختلف کشور بافت می شود.

فرش گل ابریشم دستباف از نخ دور کرم ابریشم تولید می شود و 90 درصد آن ابریشم خالص است و به همین دلیل کیفیت، براقی و زیبایی خاصی را به محیط اطراف می بخشد.

فرش گل ابریشم کاشان نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان نیز طرفداران زیادی دارد و اکثر کارخانه های تولیدی در سراسر کشور مثل کاشان، تبریز، کرمان و… فرش های ابریشم خود را به سراسر دنیا از جمله اروپا صادر میکنند.

جلوه ی زیبایی که فرش ابریشم به خانه می دهد با سایر نخ های فرش قابل مقایسه نیست.

فرش گل ابریشم علاوه بر جلوه ی زیبا و خیال انگیزی که دارد، جنس لطیف و نرمی دارد و همچنین الیاف آن مستحکم و بدون پرز و ضدحساسیت میباشد.

البته فرش ابریشم با تمام ویژگی های مثبتی که دارد به دلیل حساسیت و ظرافتش نیاز به مراقبت هم دارد برای مثال برای شست و شوی آن باید دقت کافی را به کار برد و از شست و شوی مداوم خودداری کرد. اما به این نکته توجه داشته باشید که اگر مراقبت کافی از فرش های ابریشم شود میتوانید آن را تا سال ها مورد استفاده قرار دهید و از زیبایی منحصر به فرد آن ها لذت ببرید.

در فرش های گل ابریشم در نقش ها و حاشیه های فرش به جای پشم از ابریشم استفاده می شود و در واقع معمولا چله این کار ها از ابریشم است که کیفیت کار را بالا می برد.

فرش های ابریشم همانند سایر فرش ها در شانه و تراکم های مختلف مثل 500 و 700 شانه، به دو صورت دستی و ماشینی بافت می شوند.

از دیگر مزایای این فرش ها میتوان به این موارد اشاره کرد:

زیبایی و جلوه ی عالی، لطیف بودن، سبک بودن، نرم بودن، مقاوم از لحاظ شست و شو البته با مراقبت های حین شست و شو، طبیعی بودن نخ، درخشندگی، کیفیت بالا

فرش های ابریشمی طیف رنگی متفاوتی دارد، یعنی شما از هر طرف که به فرش نگاه کنید رنگ ها و جلوه های متفاوتی را از این فرش میتوانید ببینید که این خاصیت نخ ابریشم است.

برای شستن فرش گل ابریشم بهتر است از مواد شیمیایی استفاده نشود به دلیل اینکه الیاف این فرش ها ظریف و حساس هستند و ممکن است باعث خرابی فرش شوند، بنابراین لازم است که هنگام شست و شوی این فرش یا سپردن آن به قالیشویی از نحوه شست و شو اطمینان حاصل کنید.

فرش گل ابریشم تبریز

فرش گل ابریشم تبریز تبریز یکی از قطب های بافت فرش در ایران بوده و از قدیم الایام کارگاه های قالی بافی مختلفی در این شهر وجود داشته اند. فرش های تبریز طرح های مختلفی دارند که همین امر باعث شهرت بیش از پیش فرش های تبریزی شده است.

طرح های معروف تبریز عبارت اند از:

1) طرح سالاری که توسط استاد سالاری طراحی شده است و امروزه این طرح با قیمت پایین تر از فرش دستبافت هم در بازار فرش به فروش می رسد.

2) طرح هریس: از طرح های اصیل و قدیمی فرش تبریز است.

3) طرح ماهی: از لحاظ کیفیت و طرح جزء بهترین طرح های فرش تبریز است.

4) طرح گلستان

و چندین طرح مشهور دیگر.

از جمله این ها فرش گل ابریشم است که باید علاوه بر تبحر و مهارت، با ظرافت بافت شوند که این کار در نوع خود از بهترین فرش های ایران هستند.

همانطور که گفتیم تبریز کارخانه ها و کارگاه های بافت فرش متعددی وجود دارد که از آنجا به سراسر کشور ارسال شده و حتی به سراسر دنیا این فرش ها صادر می شوند.

از دیگر ویژگی هایی که فرش های تبریزی دارد به کار بردن سایه روشن در فرش است که به فرش و فضا عمق می دهد و همچنین تعادلی که بین رنگ های گرم و سرد این فرش ها وجود دارد حالت برجسته به طرح می دهد.

رنگ های اصلی فرش ماشینی کاشان معمولا قرمز و آبی و با زمینه کرم میباشد.

فرش گل ابریشم جدید

فرش گل ابریشم جدید امروزه فرش های ابریشمی در کارگاه ها و کارخانه های تولید فرش در سراسر کشور بافت می شوند و معمولا الیاف آن ها ابریشم طبیعی و گاهی ابریشم مصنوعی است.

این فرش ها به علت تنوع در رنگ ها جلوه ی بی نظیری به دکوراسیون داخلی محیط مدنظر می دهد.

شما میتوانید فرش های ابریشمی را از طریق این مجموعه به صورت مستقیم با قیمت مناسب خریداری کنید و از جلوه ی بصری آن در محیط مدنظر خود لذت ببرید.

فرش گل ابریشم ماشینی

فرش گل ابریشم ماشینی فرش های ابریشم به دو صورت ماشینی و دستی بافت می شوند. فرش های ابریشمی دستبافت معمولا از لحاظ قیمت گران تر هستند و کیفیت مرغوبی هم دارند. ولی فرش های ابریشم ماشینی علی رغم کیفیت بالا، قیمت مناسب تری دارند چون با ماشین بافت شده اند.

در فرش های ابریشم ماشینی ممکن است از الیاف ابریشمی مصنوعی استفاده شود البته برخی تولیدکنندگان برای فرش گل ابریشم ماشینی هم از الیاف طبیعی استفاده میکنند که مسلما کیفیت و ماندگاری بالاتری از الیاف مصنوعی دارد اما در فرش های دستبافت این الیاف مصنوعی کمتر هستند.

امروزه در ایران کارخانه ها و تولیدی های بسیاری در زمینه تولید و فروش عمده فرش گل ابریشم ماشینی مشغول به فعالیت هستند.

از دیگر ویژگی های فرش گل ابریشم ماشینی بدون پرز بودن آن است شما میتوانید با خیال راحت این فرش را خریداری کنید بدون اینکه نگرانی از بابت پرز دادن آن داشته باشید، همچنین ضد حساسیت بودن این فرش ها باعث شده است که این فرش ها فروش فوق العاده ای داشته باشد.