فرش گل ابریشم تبریز کاشان نایین

فرش ‌های ابریشم دارای انواع مختلفی هستند که یکی از انواع آن‌ها، فرش گل ابریشم می‌باشد. در تهیه این نوع فرش از انواع مختلف الیاف از جمله الیاف ابریشمی استفاده شده است. برخی از گل‌ها و همچنین حاشیه‌ های این فرش از جنس الیاف ابریشمی می‌باشند. فرش گل ابریشم تبریز یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین انواع فرش‌ها برای استفاده داخل و حتی صادرات است.

فرش گل ابریشم تبریز کاشان نایین

قیمت فرش گل ابریشم

قیمت فرش گل ابریشم قالی و قالیچه‌ها در تمام کشورهای جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از انواع فرش‌های پرطرف‌دار در تمام جهان فرش دستباف ایرانی است. یکی از انواع فرش‌های ایرانی فرش ابریشمی می‌باشد.

فرش‌های ابریشمی به دلیل بافت ریز و ویژگی‌های درخشان و صیقلی و همچنین کیفیت رنگشان بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. این فرش‌ها جلوه‌ های زیبا و بی‌نظیری دارند که به‌ هیچ ‌وجه با دیگر انواع فرش‌ها قابل ‌مقایسه نیست.

تارهای ابریشم این قالی‌ها را می‌توان الیاف جادویی نام برد که به زیبایی و ظرافت تمام در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

فرش ابریشم بسیار نرم و با دوام است و یکی از معروف‌ترین و اصلی‌ترین کالاها ی ایرانی برای تجارت جهانی به حساب می‌آید.

فرش‌های گل ابریشم به فرشی گفته می‌شود که در نقش‌های درون بافت و دور حاشیه‌ها به ‌جای پرز پشمی از الیاف ابریشمی استفاده می‌شود.

همچنین چله این قالی‌ها نیز از جنس ابریشم است. می‌توان گفت الیاف ابریشمی به نازکی موی انسان هستند ولی ساختار بسیار محکم و مقاومی دارند به صورتی که بیشتر این فرش‌ها تا سالیان سال و حتی صدها سال می‌توانند دوام داشته باشند.

در شهرهای مختلف ایران می‌توان شاهد تولید و بافت فرش‌های دست ‌باف یا ماشینی گل ابریشم بود. از دیرباز در کشور ایران اقدام به تهیه و بافت این نوع فرش می شده‌ است که دارای انواع الگوها و بافت‌های متفاوتی هستند.

فرش‌های گل ابریشم دارای 2 نوع ماشینی و دستی می‌باشد. کیفیت و جنس الیاف فرش‌های گل ابریشم دستی نسبت ‌به انواع ماشینی بسیار بهتر و بالاتر است.

در بافت فرش‌های دستی از الیافی که مواد مصنوعی در تهیه آن‌ها بکار رفته‌است کمتر استفاده می‌شود. همچنین این فرش‌ها دارای بافت و استحکام بسیار بالا و غیر قابل انکاری هستند.

بسیاری از گل‌های ابریشم موجود در فرش های گل ابریشم دارای رنگ‌های بی‌نظیر و چشمگیر مانند کرم صورتی و قرمز می‌باشد که جلوه‌ی بی‌نظیر و چشمگیری به این نوع فرش می‌دهد.

فرش‌های گل ابریشم براساس اندازه و میزان ابریشم استفاده‌شده در آن دارای قیمت‌های متنوع و مختلفی هستند. همچنین قیمت نوع ماشینی با دست ‌بافت آن نیز متفاوت است.

فرش گل ابریشم کاشان

فرش گل ابریشم کاشان فرش ‌های ابریشمی را می‌توان به دو دسته تمام ابریشم و گل ابریشم تقسیم‌بندی کرد.

قالی‌ها و فرش‌های تمام ابریشم به فرش‌هایی گفته می‌شود که تمام پرز و به ‌اصطلاح تمام نخ‌های استفاده‌شده در بافت آن و همچنین چله آن از ابریشم باشد.

در مقابل فرش گل ابریشم وجود دارد و به فرش گفته می‌شود که در برخی از نقش‌ها و گل‌های قالی و یا حتی دور حاشیه‌ ها به ‌جای پرز پشمی از ابریشم استفاده می‌شود.

در بیشتر مواقع چله این ‌گونه قالی‌ها نیز از جنس ابریشم است .بنابراین قالی گل ابریشم نیز به دو نوع قالی کرک گل ابریشم و قالی پشمی گل ابریشم تقسیم‌بندی می‌شود.

فرش‌های گل ابریشم دارای انواع و اندازه‌های مختلفی هستند که افراد مختلف بر اساس نیاز و متراژ محل زندگی خود اقدام به تهیه و استفاده از آن‌ها می‌کنند.

هرچقدر اندازه فرش بزرگ‌تر باشد به دلیل استفاده از الیاف‌های ابریشمی دارای قیمت بالاتری نیز می‌باشد. همچنین فرش ‌های گل ابریشم دستبافت دارای استحکام و ماندگاری بالاتری می‌باشد.

در بافت این نوع فرش‌ها از دقت و حوصله بیشتری نسبت‌به انواع فرش ماشینی استفاده می‌شوند. می‌توان گفت فرش‌های گل ابریشم دارهای رج شمارهای متفاوتی هستند.

برای مثال هرچقدر رج شمار بالاتر باشد،فرش از ظرافت‌ و سختی بافت بیشتری برخوردار است. در بیشتر شهرهای ایران مخصوصاً شهرهای سنتی و کوچک نسبت ‌به دیگر جاها بیشتر اقدام به تهیه فرش ابریشم می شود.

برای مثال در شهر کاشان که جزء شهرهایی با بافت سنتی و هنری می‌باشد می‌توان به‌ وفور فرش گل ابریشم دستباف و در مرحله بعد ماشینی را مشاهده کرد‌.

فرش گل ابریشم کاشان دارای کیفیت بی‌نظیر و بافت فوق ‌العاده است و نشان از هنر اصیل ایرانی می‌دهد.

فرش گل ابریشم اصل

فرش گل ابریشم اصل نوع الیاف و کرک های بکار برده شده در بافت انواع فرش‌ها با یکدیگر متفاوت است.

فرش گل ابریشم جزء فرش‌های نفیس و صادراتی ایرانی محسوب می‌شود که به‌ خاطر بافت و طرح مخصوص به خود بسیاری از افراد آن را دوست دارند.

جنس الیاف به کار برده شده در بیشتر فرش‌های گل ابریشم با یکدیگر متفاوت است. برای مثال ابریشم به کار برده شده در تهیه این نوع فرش ممکن است از الیاف طبیعی یا مصنوعی باشد.

فرش‌های تهیه‌شده از الیاف طبیعی دارای مقاومت بسیار زیاد و همچنین قیمت گران‌تری هستند.الیاف طبیعی ابریشم از نخی تولید می‌شوند که دور کرم ابریشم است و به ‌عنوان پیله، 90 درصد آن ابریشم خالص است.

این نوع الیاف دارای نرمی و لطافت و براقیت بسیار زیادی می‌باشد اما الیاف مصنوعی ابریشم چنین ویژگی‌هایی را ندارند.

همچنین یکی از نکات بسیار مهم و قابل ‌ذکر در مورد فرش گل ابریشم اصل این است که بهتر است در هنگام شست و شوی این نوع فرش‌ها قواعد خاصی را رعایت کنید.

شستن این فرش‌ها نیاز به تخصص و ماشین‌های تخصصی قالی‌شویی خاصی دارند.

فرش گل ابریشم دستباف

فرش گل ابریشم دستباف فرش ایرانی را می‌توان یکی از ماندگارترین هنر مردم این سرزمین نام برد که دارای زیبایی و اصالت زیادی می‌باشد. فرش گل ابریشم دستباف یکی از زیباترین ماندگارترین و پرفروش‌ترین فرش‌های دستباف در ایران می‌باشد.

در بافت این فرش‌ها از الیاف و تار ابریشمی استفاده‌شده است که جلوه‌ی زیبا و بی‌نظیری به این نوع فرش می‌بخشد.فرش های دستباف برعکس فرش‌های ماشینی دارای بافت بهتر و ماندگاری بیشتری هستند.

در بافت این نوع فرش‌ها زمان و صبر و حوصله‌ی بیشتری صرف شده ‌است به‌همین‌علت دارای محبوبیت بیشتری نیز می‌باشد. فرش‌های گل ابریشم دستباف دارای انواع طرح و نقشه‌های متفاوتی می‌باشند.

همچنین این فرش ‌ها دارای اندازه‌های مختلفی هستند که می‌توان به سه‌ متری، شش‌ متری،دوازده‌ متری و….. اشاره کرد.

فرش گل ابریشم دستباف می‌تواند قیمت متفاوتی بر اساس محل بافت، تعداد گره، رنگ و اندازه آن داشته باشد.

بسیاری از خریداران خارجی به ‌صورت حضوری برای خرید این نوع فرش به کشور ایران سفر می‌کنند. این نوع فرش بر خلاف بسیاری از فرش‌ها دارای پرزهای بسیار اندک می‌باشد و از بروز بسیاری از مشکلات مانند حساسیت جلوگیری می‌کند.