بازار خرید فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه درجه یک

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه از جدیدترین بافته های فرش ماشینی است که بازار خرید بسیار خوبی دارد. توصیه ما به شما این است که در هنگام خرید فرش ۱۲۰۰ شانه حتما فرش درجه یک را خرید کنید تا بیشترین لذت را از خرید خود داشته باشید.

فرش ماشینی 1200 شانه

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه

فرش ۱۲۰۰ شانه فرشی است که در هر متر از عرض آن ۱۲۰۰ گره در کنار هم بافته شده است. حتما می توانید تصور کنید که چنین فرشی چقدر ریز بافت خواهد بود.این ظرافت و زیبایی تا حدی است که برخی آن را با فرش دستباف اشتباه می گیرند.

فرش های ۱۲۰۰ شانه از تنوع فوق العاده ای در طرح و نقش و رنگ برخورداند و همین امر سبب شده تا در بازار فرش ماشینی، فرشی پر فروش و پر طرفدار باشد. تولیدکنندگان این فرش سعی کردند باز هم به زیبایی این فرش بیفزایند و با تولید فرش های گل برجسته ۱۲۰۰ شانه به این مهم دست یافتند.

در فرش های نقش برجسته، ارتفاع نخ خاب در برخی از بخش های فرش بلندتر از زمینه بوده و همین امر سبب جلوه بیشتر آن طرح در فرش می شود.

فرش ماشینی 1200 شانه

فرش ماشینی درجه یک

فرش ماشینی بر حسب کیفیت به ۵ دسته تقسیم بندی می شود. بهترین فرش ماشینی فرشی است که در درجه کیفی یک قرار داشته باشد. چند مورد از ویژگی های فرش درجه یک به شرح زیر است:

  • استفاده از نخ های هیت ست شده به جای نخ های معمولی برای جلوگیری از پرزدهی فرش
  • ابعاد فرش در اندازه های استاندارد باشد. تلورانس طول فرش تا حدود ۵% مجاز است.
  • اندازه جسبی که برای آهار فرش استفاده می شود مطابق با استاندارد آن باشد.
  • طول نخ خاب کمتر یا بیشتر از حد مجاز آن نباشد.
  • بیشتر بخوانید: قیمت فرش گل ابریشم تبریز
  • در فرش درجه یک نباید اثری از پارگی یا سوراخ دیده شود.
  • فرش بایستی کاملا یکنواخت باشد به این معنا که گرز یا خاب فرش کوتاه و بلند نباشد.
  • جای هیچ یک از گره های فرش خالی نباشد و …

فرش ماشینی 1200 شانه

بازار خرید فرش ماشینی

جهت خرید و فروش فرش ماشینی یزد بازارهای فراوانی وجود دارد. از مغازه های کوچک گرفته تا نمایشگاه ها و فروشگاه های بزرگ. اما فروشگاه های آنلاین یا اینترنتی فرش ماشینی را نباید فراموش کرد. در بسیاری از مواقع خرید از فروشگاه های اینترنتی می تواند یک خرید عالی را برای شما به ارمغان بیاورد.
فرش ماشینی 1200 شانه