پخش کردن روغن گیاهی خوراکی ورامین در مراسم چهلم اغتشاشگران

هدف از این تحقیق مقایسه خواص و ترکیب FA روغن گیاهی خوراکی ورامین تمیز با WCO از این روغن ها می باشد، هدف تعیین این است که چگونه مدت زمان استفاده و نوع غذای سرخ شده در روغن بر برخی خواص و ترکیب FA WCO در مقایسه با منبع روغن نباتی تمیز آنها تأثیر می گذارد.

سؤالات مورد بررسی به شرح زیر است: مدت زمان استفاده و ترکیب مواد غذایی سرخ شده توسط روغن نباتی تمیز چگونه بر خواص و ترکیب FA WCO تأثیر می گذارد؟ چگونه خواص و ترکیب FA روغن نباتی تمیز با خواص WCO از همان منبع متفاوت است؟

تأثیر مصرف این WCO ها بر انسان و تأثیر دفع آنها بر روی زیستگاه های آبی و خشکی چیست؟ این تلاش فعلی محدود به تجزیه و تحلیل چهار نمونه روغن نباتی تمیز و شش نمونه WCO است که از رستوران‌ها، نانوایی‌ها و فروشگاه‌های غذای آماده جمع‌آوری‌شده در محل دفع جمع‌آوری شده‌اند. درجه استفاده کنترل نشد، اما تاریخچه نمونه ها از کاربران جمع آوری شد.

نمونه‌هایی از روغن نباتی تمیز و WCO تولید شده از رستوران‌ها، فروشگاه‌های غذاخوری و نانوایی‌ها به‌طور تصادفی از دوربان، استان کوازولو-ناتال، آفریقای جنوبی جمع‌آوری شد، درجه و میزان استفاده از روغن ها کنترل نشد.

WCO ها همانطور که تولید شده بودند و در انتظار دفع توسط رسانه های مختلف جمع آوری شدند. نمونه ها برای تعیین ویژگی و تجزیه و تحلیل طیف سنجی جرمی کروماتوگرافی گازی پیرولیز (PYGCMS) جمع آوری شد.

رستوران‌ها و فست‌فودهای معروف درخواست‌های نمونه روغن کارکرده را رد کردند و درخواست‌های ما را به دفاتر منطقه‌ای خود ارجاع دادند. نمونه‌های مورد استفاده در این تحقیق از رستوران‌های کوچک و صاحبخانه و فروشگاه‌های غذاخوری جمع‌آوری شد.

نمونه ها در یک بشر ریخته شده و در دمای 110 درجه سانتیگراد در بخاری برقی به مدت 15 دقیقه حرارت داده شد تا رطوبت از بین برود.

نمونه WCO اجازه داده شد تا تا دمای اتاق خنک شود و تحت فرآیند فیلتراسیون خلاء قرار گرفت تا هر گونه باقیمانده غذا و سایر مواد جامد معلق در نمونه حذف شود. نمونه های تمیز WCO در یک ظرف شیشه ای بدون هوا نگهداری شدند.