فندق با پوست تازه از ارزش غذایی بالایی برای بیماران سرطانی می باشد

با فندق با پوست تازه آشنا شوید. حتماً انواع مختلفی از آجیل مصرف کرده اید، اما به ندرت درباره فندق چیزی خوانده یا شنیده اید.

این نیز نوعی آجیل است. فندق طعم کمی شیرین دارد و رنگ آن زرد و قهوه ای است. مصرف آن می تواند به دور نگه داشتن انواع بیماری ها کمک کند.

از طریق این مقاله نحوه استفاده از فندق و فواید فندق و همچنین مضرات فندق را خواهیم دانست.

مواد مغذی موجود در فندق بسیاری از مواد مغذی در فندق وجود دارد. برای سلامت کلی شما مفید است. فندق کالری بالایی دارد، اما سرشار از مواد مغذی مانند پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین E، ویتامین B6، تیامین، منیزیم، مس، منگنز، فولات، فسفر، پتاسیم و روی است.

فواید خوردن فندق:

1. مفید برای بیماران قلبی –
تقریباً تمام آجیل ها در درمان بیماری های مربوط به قلب مفید هستند. فندق همچنین سرشار از خواص فراوانی است که می تواند در بیماری های قلبی بسیار موثر باشد.

فندق سرشار از آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم است که با افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی می تواند سطح کلسترول خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. در مطالعه ای که روی این موضوع انجام شد نتایج بسیار خوشایندی مشاهده شد.

با این وجود، اگر از بیماری قلبی جدی رنج می برید، قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

2. محافظت از سلول ها در برابر تخریب
فندق سرشار از آنتی اکسیدان است که جریان اکسیداسیون سلول ها را کاهش می دهد. علاوه بر این، به کاهش آسیب های ناشی از رادیکال ها به سلول ها نیز کمک می کند.

3. خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد –
فندق سرشار از آنتی اکسیدان ها، انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که در کاهش خطر ابتلا به سرطان بسیار موثر است. فندق حاوی آنتی اکسیدانی به نام پروآنتوسیانیدین است. که می تواند در پیشگیری و درمان سرطان بسیار مهم باشد.

علاوه بر این، فندق سرشار از ویتامین E است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته شده است. ویتامین E در برابر آسیب سلولی محافظت می کند و در نتیجه خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

4- برای کنترل فشار خون بالا
برای جلوگیری از مشکل فشار خون بالا، مصرف فندق می تواند مفید باشد. در واقع، بیش از حد سدیم مسئول مشکل فشار خون بالا است. رژیم غذایی غنی از پتاسیم می تواند در کاهش سدیم و کاهش فشار خون مفید باشد.

در حالی که مقدار زیادی پتاسیم در فندق یافت می شود. بنابراین با مصرف فندق می توان فشار خون را متعادل نگه داشت.

5. در کاهش مشکل کمبود خون یا کم خونی در بدن – فندق می تواند مفید باشد. بله، فندق سرشار از آهن، پروتئین و پتاسیم است که برای کاهش کم خونی در بدن مفید است.

6. مفید در تشکیل کلسترول خوب-
اسید فولیک موجود در فندق باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون می شود.

کلسترول بد را می توان با مصرف منظم آن کاهش داد. بر اساس تحقیقات، مصرف فندق می تواند انسداد رگ های خونی و اکسیداسیون کلسترول بد رسوب شده روی رگ ها را کاهش دهد.