فتوسنتز اولیه توسط لپه برای رشد گیاهچه ضروری است

فنوتیپ گیاهی نقش مهمی در درک اینکه چگونه ریزمحیط اطراف گیاهان منفرد بر تغییرات فنوتیپ گیاهان منفرد تأثیر می‌گذارد [5،14،19].

فنوتیپ گیاهی لپه زرد مجموعه ای از روش ها و پروتکل هایی است که برای مطالعه عملکرد، رشد، معماری و ترکیب گیاه در مقیاس های مختلف سازمانی، از اندام ها تا سایبان ها استفاده می شود و پویایی صفت گیاه را به روشی غیر مخرب و غیر تهاجمی روشن می کند.

با داشتن پتانسیل زیادی برای کاربرد در PFAL های تجاری [22]، مطالعات مبتنی بر تصویر در PFAL ها انجام شده است، از جمله کمی کردن سطح برگ پیش بینی شده (مقدار اندازه گیری شده توسط تصاویر دوربین دوبعدی گرفته شده از بالای تاج گیاه یا سینی های نهال) تاج گیاه [ 15،23،24،25،26،27،28].

لپه باقالی زرد اولین برگ هایی هستند که روی گیاه ظاهر می شوند و نقش مهمی در رشد نهال ها، به ویژه در مراحل اولیه دارند که بر روند رشد بعدی گیاه تأثیر می گذارد [29،30،31،32].

لپه

در طول مرحله رشد اولیه رشد برگ، بافت های برگ ساخته می شوند و به کربن و انرژی از سایر قسمت های گیاه نیاز دارند [33،34].

در مرحله نهال، لپه باقالی خشک گیاهان به استقرار فوری فتوسنتز وابسته هستند که منجر به رشد شاخه می شود که عمدتاً به ظرفیت فتوسنتزی لپه و نیتروژن ذخیره شده بستگی دارد [34].

فتوسنتز اولیه توسط لپه برای رشد گیاهچه ضروری است [32].

بنابراین، برای دستیابی به حداکثر رشد گیاه، PPFD و در دسترس بودن مواد مغذی عوامل محیطی هستند که به شدت بر رشد گیاه از مراحل اولیه رشد نهال ها به بعد تأثیر می گذارند [34،35].

با این حال، لپه ریز ایرانی بیشتر مطالعات قبلی در مورد لپه و مرحله اولیه نهال ها به مقادیر میانگین جمعیت گیاه محدود شده است، نه گیاهان منفرد، در کنار میانگین PPFD، نه PPFD در گیاهان جداگانه.

علاوه بر این، اکثر تجزیه و تحلیل های مبتنی بر تصویر یا کمی سازی سطح برگ پیش بینی شده نهال ها در PFAL ها تنها پس از ظهور برگ های واقعی انجام شده است. فرکانس ثبت تصویر به چند بار در روز یا حتی در هفته محدود شده است.

  • منابع:
    1. Variations in the Growth of Cotyledons and Initial True Leaves as Affected Variations in the Growth
  • تبلیغات: 
  1. راهکار فرمانده ارتش برای سرکوب اغتشاشگران
  2. ماجرای قتل عام پولدارها یک جهان را شاد کرد
  3. چگونه یک آجر سفالی توانست دنیا را متحول کند؟!
  4. با مصرف پرتغال خونی از سرطان خون جلوگیری کنید