حمله به منزل کادر درمان به خاطر سرقت فرش دستباف ابریشم ۶ متری

فرش و گلیم، محل تولید، مواد مورد استفاده، ویژگی ها، نقش ها، طرح ها و غیره. با توجه به زمینه های تخصصی آنها متفاوت است.

لیست دقیق فرش دستباف ابریشم ۶ متری و گلیم ترکیه را در زیر می توانید مشاهده کنید.

آناتولی: آناتولی دارای میراث فرهنگی بسیار غنی است. تقریباً هر شهری فضای منحصر به فرد و متفاوت خود را دارد. گره ترکی یا گوردس در نقش کلی فرش ها استفاده می شود که به آن سبک آناتولی می گویند.

برگاما: برگاما شهری کوچک در استان ازمیر ترکیه است. در منطقه دریای اژه واقع شده است. برگاما یکی از قدیمی ترین مراکز قالی بافی در جهان است.

سبز، آبی، سیاه، زرد و صورتی رنگ های غالب در سبک برگاما در نظر گرفته می شوند. نقوش معمولاً گیاهی یا گیاهی هستند.

چاناک‌قلعه: ساده‌بافی به سبک چاناک‌قلعه بسیار رایج است و پشم بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. رنگ های اصلی فرش ها سبز، قرمز، آبی و زرد است.

Dosemealti: Dosemealti شهر کوچکی در آنتالیا است که عشایر زیادی (در زبان ترکی به نام york) در آن سال ها زندگی می کنند. فرش‌های پشم خالص طرح‌دار هندسی در رنگ‌های سبز تیره و قرمز تولید می‌کنند.

گوردس: گوردس شهری در غرب ترکیه است. از قرن هفدهم گوردس به عنوان یک مرکز بافندگی شهرت داشته است. فرش های گوردس به دلیل نقش و نگارهای خارق العاده ای که دارند در بین تمامی فرش های شرقی شناخته شده ترین و پرطرفدارترین هستند.

گوردز دارای سبک گره‌ای متمایز است که بر فرش‌های کاخ عثمانی تأثیر می‌گذارد. فرش‌های گوردس به دلیل زمینه قرمز روشن با رنگ‌های مختلف سبز، زرد، آبی و کرم شناخته می‌شوند. کیفیت بافت فوق العاده عالی دارد.

هاکاری: یکی دیگر از مراکز مهم بافندگی ترکیه، هاکاری است. در گلیم های حکاری سی موضوع اصلی وجود دارد. محبوب ترین طرح ها عبارتند از Her، Sumark، Samar، Halitbey، Gulhazar، Gulsarya، Gulgever و Sine. پنج رنگ اصلی مورد استفاده در گلیم حکاری عبارتند از قرمز یا قرمز کلاری، آبی تیره، قهوه ای، سیاه و سفید.
Hereke: Hereke به تولید بهترین فرش های ابریشمی خالص در جهان معروف است. فرش هرکه که در ادبیات فرش با این اصطلاح شناخته می شود، جایگاه ویژه ای در بین فرش های جهان دارد. گاهی اوقات از آنها به عنوان “فرش های قصر” یاد می شود.