تاثیر فوق العاده شکلات رامتین شونیز با آب پرتقال

با توجه به محتوای محرک، مصرف شکلات رامتین شونیز باید در موارد زیر کنترل شود:

علائم اضطراب
بارداری و شیردهی
سندرم روده تحریک پذیر و اسهال به طور کلی (روده گیرنده های مشابه بافت عصبی دارد و تحت تأثیر همان اثرات انتقال دهنده های عصبی قرار می گیرد)
به خاطر داشته باشید که شکلات تلخ اضافی می تواند تا 35 میلی گرم محرک در هر 100 گرم از بخش خوراکی داشته باشد. اینها لزوما باید به تعادل روزانه قهوه، نوشیدنی های انرژی زا و نوشیدنی های کولا اضافه شوند تا از افراط و تفریط جلوگیری شود.

جلوه های دیگر
شکلات و بیماری قلبی
بیش از حد شکلات در رژیم غذایی، به دلیل اثر محرک، در صورت بروز عوارض قلبی مربوط به ریتم و دفعات ضربان (تاکی کاردی، آریتمی و غیره) منع مصرف دارد.

شکلات و واکنش های شبه آلرژیک
همین آمین ها مسئول واکنش های شبه آلرژیک (نقاط قرمز روی پوست همراه با خارش) هستند که می تواند افراد مستعد را بعد از یک جشن شکلات مبتلا کند.

اگزالات شکلات و جذب کلسیم
شکلات که سرشار از اگزالات است، یک ماده ضد مغذی که کلسیم را در روده پیچیده می‌کند و از جذب آن جلوگیری می‌کند، باید برای افرادی که از پوکی استخوان و پوکی استخوان رنج می‌برند در حد اعتدال مصرف شود. علاوه بر این، توصیه می شود که آن را به دور از وعده های غذایی حاوی منابع غذایی ماده معدنی مورد نظر (شیر، پنیر و غیره) مصرف کنید.

شکلات و GERD
شکلات در رژیم درمانی بسیاری از بیماری‌های موثر بر سیستم گوارش مانند: گاستریت و فتق هیاتوس مرتبط با بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD) توصیه نمی‌شود. به نظر می رسد این غذا در واقع مسئول کاهش ظرفیت نگهداری اسفنکتر تحتانی مری است. اگر به خودی خود هیپوتونیک باشد (حتی بدتر از آن که با گاستریت و فتق هیاتال همراه باشد)، مصرف شکلات تعداد، زمان و مقدار رفلاکس معده را تسهیل می کند، مخاط مری را تحریک می کند و به اصطلاح بیماری رفلاکس معده به مری را ایجاد می کند.

تداخلات دارویی
آیا شکلات می تواند با داروها تداخل داشته باشد؟
یک سری داروها با ترکیبات فعال شکلات تداخل متوسطی دارند. این مورد در موارد زیر است: آدنوزین، کلوزاپین، دی پیریدامول، ارگوتامین، استروژن ها، لیتیوم، داروهای آسم (آگونیست های بتا آدرنرژیک)، برخی از داروهای افسردگی (MAOIs)، داروهای دیابت (داروهای ضد دیابت)، فنیل پروپانول آمین، تئوفیلین.

محتوای معدنی
آهن شکلاتی
علیرغم اینکه شکلات در دسترس زیستی ضعیفی است، منبع خوبی از آهن است.

با این حال، آهن موجود در شکلات به شیوه ای مطلوب جذب نمی شود و همراه با فلاونوئیدها در تعیین رنگ تیره مدفوع شرکت می کند.