برخورد لنت ترمز گلد 405 بر سر مکانیک سبب از دست رفتن حافظه او شد

ایمنی راننده و سرنشینان در جاده نه تنها به طول و تجربه رانندگی خود راننده بستگی دارد، بلکه به قابلیت سرویس دهی بسیاری از اجزای خودرو از جمله سیستم ترمز نیز بستگی دارد.

در این مقاله در مورد قسمتی از سیستم ترمز به عنوان لنت ترمز صحبت خواهیم کرد و انواع، طرح ها و مکانیسم های این سیستم را در نظر خواهیم گرفت.

1. هدف و اصل عملکرد لنت ترمز

انواع مدرن وسایل نقلیه مدت‌هاست که از سیستم‌های ترمز یکسانی استفاده می‌کنند که مبتنی بر نیروی اصطکاک است.

بسته به اینکه کدام مکانیزم ترمز روی خودرو نصب شده باشد، قسمت های زیر باعث ایجاد نیروی اصطکاک می شوند درام ترمز یا دیسک و لنت ترمز.

ترمز خودرو با فشار دادن لنت ترمز گلد 405 روی دیسک یا درام ترمز توسط یک درایو هیدرولیک یا پنوماتیک انجام می شود.

بنابراین، مکانیسم های ترمز در لحظه تماس درام ترمز یا دیسک با لنت ترمز گرم می شود، که در نتیجه انتقال یک نوع انرژی به دیگری رخ می دهد انرژی جنبشی یک ماشین در حال حرکت به حرارت تبدیل می شود.

انرژی در نقطه تماس قطعات مالشی. این فرآیند به شما این امکان را می دهد که سرعت خودرو را کاهش دهید یا به طور کامل آن را متوقف کنید.

لنت های ترمز درام توسط لوئیس رنو در سال 1902 اختراع شد. تنها تفاوت بین اولین بلوک های درام با بلوک های مدرن یک کابل درایو بود، یعنی.

لنت ها کاملاً مکانیکی بودند و تنظیم خودکار نداشتند. نقطه ضعف این اصل کار، بررسی مداوم شکاف بین لنت ها و درام بود.

توسعه صنعت خودرو هرگز متوقف نشده است و از کنار لنت ترمز و طبل نگذشته است. بنابراین، یک مکانیسم ترمز درام مدرن به این صورت است.

نوع درام مکانیزم ترمز ساختار نسبتاً ساده ای دارد و از کفشک های ترمز ایستا تشکیل شده است، در اطراف کفشک ها یک درام ترمز وجود دارد که نمی چرخد.

این مکانیزم از نیروی اصطکاک عناصر ساختاری با فشار دادن لنت های ترمز بر روی سطح داخلی یا خارجی درام استوانه ای استفاده می کند.

تقریباً همیشه، در مکانیزم ترمز درام، لنت ها در داخل درام ترمز قرار می گیرند – چنین مکانیزم ترمزی ترمز درام نامیده می شود.