استفاده از عدس سبز ریز برای تقویت حافظه

یک فنجان عدس سبز پخته شده حاوی تقریباً 40 گرم کربوهیدرات است که 15 گرم آن فیبر رژیمی است. و یک فنجان عدس سبز پخته شده فقط 3.6 گرم قند دارد که به این معنی است که تاثیر کمی در افزایش سطح قند در جریان خون دارد.

پروتئین بالا
یک فنجان عدس سبز ریز دارای 17.8 گرم پروتئین است که 32 درصد از پروتئین مورد نیاز روزانه مردان و 38 درصد برای زنان را برآورده می کند. اگرچه عدس سبز اسید آمینه کافی ندارد، اما خوردن آن به همراه سایر منابع پروتئین گیاهی مانند غلات کامل و لوبیا سیاه می تواند آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن را در یک روز تکمیل کند.

RL-عدس سبز در یک کاسه چوبی
سرشار از ویتامین B
عدس سبز در تامین ویتامین B برتری دارد. آنها سرشار از ویتامین B6، اسید پانتوتنیک و تیامین هستند. و عدس سبز پخته شده دارای 358 میکروگرم ویتامین B9 است که به نام فولات نیز شناخته می شود. خوردن تنها یک فنجان عدس سبز پخته شده در روز 90 درصد از 400 میکروگرم فولات مورد نیاز روزانه بزرگسالان را تامین می کند. فولات در سنتز گلبول های قرمز و DNA برای کمک به متابولیسم انرژی ضروری است.

منبع آهن
در یک فنجان عدس سبز پخته شده 6.6 میلی گرم آهن وجود دارد.

مردان به ۸ میلی گرم از این ماده معدنی نیاز دارند، بنابراین یک فنجان عدس سبز ۸۲ درصد از نیاز روزانه مردان را تامین می کند. از سوی دیگر، زنان به 18 میلی گرم آهن نیاز دارند، بنابراین یک فنجان عدس سبز پخته شده 37 درصد از مصرف روزانه توصیه شده این ماده معدنی را برای زنان تامین می کند.

RL – بولونی عدس وگان در تابه
فواید سلامتی
عدس سبز نه تنها سرشار از ارزش غذایی است، بلکه برای پختن خورش ها و سوپ های عالی بسیار مناسب است. عدس سبز فواید سلامتی فوق العاده ای مانند بهبود سلامت پوست و کمک به کاهش وزن دارد.

سایر فواید عدس سبز برای سلامتی عبارتند از:

بارداری سالم را ترویج می کند
بارداری در زنان همیشه آسان نیست، به خصوص اگر مادران مواد مغذی کافی برای اطمینان از بارداری ایمن و سالم را نداشته باشند.

عدس سبز سرشار از ویتامین B9 است که حاوی اسید فولیک است که رشد سالم مغز را تضمین می کند و از هرگونه نقص مادرزادی مانند اسپینا بیفیدا جلوگیری می کند. به همین ترتیب، زنان بارداری که در طول بارداری خود مکمل این ویتامین هستند، احتمال زایمان زودرس کمتری دارند.